2022 (in miljoen) | VW | MBG | BMW | Tesla | Ford | GM |
€ | € | € | $ | $ | $ | |
Koers stam aandelen | € 145.00 | € 70.50 | € 102.50 | $ 244.40 | $ 13.74 | $ 36.23 |
aantal aandelen | 295.1 | 1069.8 | 602.0 | 3249.0 | 4022.0 | 1449.0 |
Koers preferente aandelen | € 117.84 | € 97.00 | ||||
aantal aandelen | 206.2 | 57.7 | ||||
Beurswaarde | 67 088 | 75 421 | 67 302 | 794 056 | 55 262 | 52 497 |
Netto kaspositie auto | 31 553 | 23 303 | 31 405 | 18 915 | -49 110 | -34 356 |
Markt waardering (EV) | 35 535 | 52 118 | 35 897 | 775 141 | 104 372 | 86 853 |
Omzet | ||||||
in miljoen | VW | MBG | BMW | Tesla | Ford | GM |
2021 Q1 | 62 376 | 32 525 | 26 778 | 10 389 | 36 228 | 32 474 |
2021 Q2 | 67 293 | 34 480 | 28 582 | 11 958 | 26 752 | 34 167 |
2021 Q3 | 56 931 | 31 647 | 27 471 | 13 757 | 35 683 | 26 779 |
2021 Q4 | 63 600 | 35 241 | 28 408 | 17 719 | 37 678 | 33 584 |
2022 Q1 | 62 742 | 34 858 | 31 142 | 18 756 | 29 830 | 35 979 |
2022 Q2 | 69 543 | 36 440 | 34 770 | 16 934 | 40 190 | 35 759 |
2022 Q3 | 70 712 | 37 716 | 37 176 | 18 692 | 39 392 | 38 703 |
2022 Q1-Q3 | 202 997 | 109 014 | 103 088 | 54 382 | 109 412 | 110 441 |
TTM | 266 597 | 144 255 | 131 496 | 72 101 | 147 090 | 144 025 |
EBIT | ||||||
in miljoen | VW | MBG | BMW | Tesla | Ford | GM |
2021 Q1 | 4 812 | 4 789 | 3 757 | 594 | 3 942 | 4 417 |
2021 Q2 | 6 188 | 4 374 | 5 979 | 1 312 | 735 | 3 524 |
2021 Q3 | 2 595 | 2 899 | 3 417 | 2 004 | 1 885 | 2 538 |
2021 Q4 | 5 322 | 3 966 | 3 948 | 2 613 | -2 037 | 3 818 |
2022 Q1 | 8 323 | 5 229 | 12 227 | 3 603 | 1 323 | 4 044 |
2022 Q2 | 4 735 | 4 622 | 3 426 | 2 464 | 2 888 | 2 343 |
2022 Q3 | 4 039 | 5 344 | 4 603 | 3 688 | 504 | 4 287 |
2022 Q1-Q3 | 17 097 | 15 195 | 20 256 | 9 755 | 4 715 | 10 674 |
TTM | 22 419 | 19 161 | 24 204 | 12 368 | 2 678 | 14 492 |
Netto winst | ||||||
in miljoen | VW | MBG | BMW | Tesla | Ford | GM |
2021 Q1 | 3 414 | 3 489 | 2 833 | 1 052 | 3 262 | 3 022 |
2021 Q2 | 4 390 | 3 704 | 4 790 | 1 616 | 561 | 2 745 |
2021 Q3 | 2 903 | 2 024 | 2 584 | 2 093 | 1 832 | 2 386 |
2021 Q4 | 4 071 | 1 833 | 2 256 | 2 879 | 7 775 | 1 866 |
2022 Q1 | 6 724 | 3 677 | 10 185 | 3 318 | -3 110 | 2 939 |
2022 Q2 | 3 914 | 3 107 | 3 047 | 2 259 | 667 | 1 692 |
2022 Q3 | 2 133 | 3 998 | 3 175 | 3 292 | -930 | 3 305 |
2022 Q1-Q3 | 12 771 | 10 782 | 16 407 | 8 869 | -3 373 | 7 936 |
TTM | 18 623 | 11 724 | 18 535 | 10 715 | 5 999 | 8 189 |
Totaal aantal aandelen | 501.3 | 1069.8 | 659.7 | 3249.0 | 4022.0 | 1449.0 |
2022 Q1-Q3 per aandeel | € 25.48 | € 10.08 | € 24.87 | $ 2.73 | $ -0.84 | $ 5.48 |
EPS per aandeel | € 37.15 | € 10.96 | € 28.10 | $ 3.30 | $ 1.49 | $ 5.65 |
Waarderingsmultiples TTM | ||||||
VW | MBG | BMW | Tesla | Ford | GM | |
Koersen van 10 Juni 2023 | ||||||
Beurswaarde | 67 088 | 75 421 | 67 302 | 794 056 | 55 262 | 52 497 |
Netto kaspositie auto | 31 553 | 23 303 | 31 405 | 18 915 | -49 110 | -34 356 |
Markt waardering (EV) | 35 535 | 52 118 | 35 897 | 775 141 | 104 372 | 86 853 |
TTM in miljoen | € | € | € | $ | $ | $ |
Omzet | 266 597 | 144 255 | 131 496 | 72 101 | 147 090 | 144 025 |
EBIT | 22 419 | 19 161 | 24 204 | 12 368 | 2 678 | 14 492 |
Netto winst | 18 623 | 11 724 | 18 535 | 10 715 | 5 999 | 8 189 |
EV/omzet | 0.13 | 0.36 | 0.27 | 10.75 | 0.71 | 0.60 |
EV/EBIT | 1.59 | 2.72 | 1.48 | 62.67 | 38.97 | 5.99 |
K/W | 3.60 | 6.43 | 3.63 | 74.11 | 9.21 | 6.41 |
Aangepast K/W (EV/E) 1) | 1.91 | 4.45 | 1.94 | 72.34 | 17.40 | 10.61 |
1) Aangepast voor Netto kaspositie per aandeel | ||||||
Koers stam aandelen | € 145.00 | € 70.50 | € 102.50 | $ 244.40 | $ 13.74 | $ 36.23 |
Netto kaspositie per aandeel | € 62.94 | € 21.78 | € 47.60 | $ 5.82 | $ -12.21 | $ -23.71 |
in procent van koers | 43.4% | 30.9% | 46.4% | 2.4% | -88.9% | -65.4% |
Netto Prijs (EV) per aandeel | € 82.06 | € 48.72 | € 54.90 | $ 238.58 | $ 25.95 | $ 59.94 |
EPS per aandeel | € 37.15 | € 10.96 | € 28.10 | $ 3.30 | $ 1.49 | $ 5.65 |
Aangepast K/W (EV/E) | 1.91 | 4.45 | 1.94 | 72.34 | 17.40 | 10.61 |
K/W aangepast voor net cash (i.e. EV/E) biedt een veel nauwkeurigere vergelijking dan K/W, omdat het veel attractiever is b.v. 10x de winst te betalen, wanneer deze prijs de facto sterk gereduceerd wordt wanneer er veel net cash (per aandeel) op de balans staat (wat typischerwijze ongebruikelijk is, echter niet voor de Duitse autobouwers na vele opeenvolgende jaren met hoge vrije kasstromen)
| ||||||
Opslagen tegenover minimum (min) | ||||||
VW | MBG | BMW | Tesla | Ford | GM | |
EV/omzet | min = 0.13 | +171% | +105% | +7966% | +432% | +352% |
EV/EBIT | +7% | +83% | min = 1.48 | +4126% | +2528% | +304% |
K/W | min = 3.60 | +79% | +1% | +1957% | +156% | +78% |
aK/W | min = 1.91 | +133% | +1% | +3691% | +812% | +456% |
© Beurszout.nl This Overview provided for free, we can take no responsibility for errors |